Waar vind ik afwezigheidstellers per type?
Met deze stappen kun je het scherm Afwezigheidstellers per type gebruiken als praktische handleiding om de afwezigheidstellers van je gebruikers efficiënt te beheren.
Het scherm Afwezigheidstellers per type vind je in de applicatie via:
Time > Afwezigheden > Afwezigheidstellers per type
Om dit scherm te kunnen gebruiken, heb je het privilege Beheer afwezigheidstellers (Manage_AbsenceCounters) nodig.

Met dit scherm kun je per afwezigheidstype de afwezigheidsteller instellen voor verschillende gebruikers.
Hoe gebruik je dit scherm?
-
Selecteer gebruikers
Je kunt meerdere gebruikers tegelijk selecteren, tot een maximum van 100. -
Filteren
Je kunt de lijst verfijnen met filters:-
Jaar: Enkel beschikbaar vanaf
-
Afwezigheidstype: Filter op een specifiek type afwezigheid.
-
-
Totaal aanpassen
In de tabel kun je in de kolom Nieuw totaal een bijgewerkt aantal uren ingeven.-
Klik op Opslaan om je wijzigingen te bevestigen.
-
Klik op Annuleren om je aanpassingen te negeren.
-
-
Bulk instellen
Wil je meerdere gebruikers tegelijk instellen? Klik dan op Bulk instellen.
Uitleg bij de kolommen
Alle waarden worden weergegeven in uren:
-
Huidig totaal: Het huidige aantal beschikbare uren.
-
Nieuw totaal: Het nieuwe aantal beschikbare uren dat je instelt.
-
Gebruikt: Het aantal uren dat al opgenomen is.
-
Aangevraagd: Het aantal uren dat is aangevraagd, maar nog niet is goedgekeurd.
-
Resterend: De uren die nog beschikbaar zijn, berekend als huidig totaal – gebruikt – aangevraagd.
Wanneer je een Nieuw totaal invult, zie je direct het verschil met het huidige totaal.
-
Een + wordt in groen weergegeven.
-
Een – wordt in rood weergegeven.
Voorbeeld:
-
Huidig totaal: 120:00
Nieuw totaal: 125:00 → verschil +05:00 (groen) -
Huidig totaal: 120:00
Nieuw totaal: 110:00 → verschil –10:00 (rood)