Waarom verschijnt de nuttige plaats niet in de tijdregistratie app?
Gebruikers die tikken via de tijdregistratie app moeten doorgaans bij de start van de activiteit de project-/klantcode ingeven. Dit kan op verschillende manieren gebeuren, bijvoorbeeld door een nuttige plaats uit de aangeboden lijst te kiezen zodat de code van de nuttige plaats de code van de tikking wordt.
Maar welke nuttige plaatsen verschijnen in deze lijst? En waar moet je als beheerder rekening mee houden bij het aanmaken van een nieuwe nuttige plaats? Als een nuttige plaats niet beschikbaar is voor de gebruiker, heeft dat meestal met 1 van onderstaande oorzaken te maken.
Configuratie van het mobiele tijdregistratie menu
Een eerste belangrijke instelling bij de configuratie van het menu is de keuze van de nuttige plaats-groep. Indien hier mbv de keuzelijst een groep wordt geselecteerd, zullen de nuttige plaatsen die geen uitmaken van deze groep niet beschikbaar zijn bij het gebruik van de tijdregistratie app.
Configuratie van de app (profiel)
De lijst van nuttige plaatsen kan omvangrijk zijn, en dan is het handig dat de aangeboden lijst wordt beperkt tot de nuttige plaatsen die zich "in de buurt" van de gebruiker bevinden.
Wat je precies bedoelt met "in de buurt", bepaal je helemaal zelf. Noteer de gewenste afstand in kilometer.
Configuratie van de nuttige plaats
Bij het aanmaken van een nuttige plaats is het verplicht een code in te vullen indien deze beschikbaar moet zijn via de app. Een nuttige plaats zonder code wordt niet weergegeven in de app!
Heb je bij de configuratie van het mobiele tijdregistratie menu geopteerd om enkel de nuttige plaatsen van een bepaalde groep weer te geven, vergeet dan niet bij het aanmaken van een nieuwe nuttige plaats deze in de desbetreffende groep te plaatsen indien van toepassing.
Zie ook Hoe voeg ik een nieuwe nuttige plaats toe (de velden)?.