Waarom/hoe een email-adres verifiëren?
Bij het aanmaken van een login moet een email-adres worden ingegeven. Dit email-adres moet echter nog worden geverifieerd. In de praktijk betekent dit dat je na aanmelden in Intellitracer volgende melding zal krijgen:
Je hebt zoals de melding aangeeft een email ontvangen met de vraag je email-adres te verifiëren.
Nadat je de verificatie hebt uitgevoerd door op de link te klikken, wordt Intellitracer geopend en kan je via de knop Verdergaan aan de slag.
Maar, waar is die verificatie eigenlijk goed voor?
Je beschikt over de mogelijkheid aan te geven dat je je wachtwoord bent vergeten en een nieuw wachtwoord aan te maken (zie Hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?) .
Dankzij de verificatie heb je eerst en vooral bevestigd dat het hier om een bestaand email-adres gaat. Bovendien is met de verificatie bevestigd dat de eigenaar van het email-adres en de gebruiker aan dewelke dit email adres is gekoppeld, wel degelijk één en dezelfde persoon is. En dat is bij acties zoals het instellen van een nieuw wachtwoord geen overbodige luxe!