Nieuwe rol aanmaken
Beheer rollen en bepaal toegangsniveaus
Elke gebruiker met een login heeft een rol die toegang geeft tot specifieke modules, schermen en rapporten. Indien een aangepaste rol nodig is, kan je eenvoudig een nieuwe rol aanmaken.
Stappen om een rol aan te maken
-
Ga naar:
- Config > Gebruikers > Rollen
- Hier zie je een overzicht van bestaande rollen.
-
Nieuwe rol toevoegen:
- Klik op Toevoegen en vul een naam in voor de rol.
- Klik op Opslaan.
-
Instellen van de privileges:
- Privileges:
- Ga naar het tabblad Privileges.
- Klik op Toevoegen om gewenste rechten toe te kennen.
- Gebruik de navigatieknoppen om door de lijst van privileges te bladeren.
- Selecteer de gewenste privileges en bevestig met Ok.
- Privileges:
-
Gebruikers toewijzen:
- Ga naar het tabblad Gebruikers.
- Klik op Toevoegen en selecteer gebruikers uit de lijst. Bevestig met Ok.
- Om enkel gebruikers met een login te tonen, kies de knop Voeg enkel met login toe.
Eens u klaar bent met deze stappen, is de rol aangemaakt en hebben de gebruikers deze rol toegekend.