Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Hoe schakel ik Single Sign On (SSO) in voor een gebruiker?

Single Sign On wordt vooreerst ingeschakeld op niveau van jullie Intellitracer-platform. Eens dit is gebeurd kan dit op niveau van elke gebruiker met een login worden ingeschakeld. Ga hierbij als volgt te werk:

Klik in de gebruikersconfiguratie (Config > Gebruikers > Lijst) van de gewenste gebruiker op de bladzijde Login.

Indien deze gebruiker nog niet over een login beschikt, activeer je het veld Aanmelden toegestaan zodat de overige velden verschijnen. Kies vervolgens de gewenste rol uit de lijst. Volg verder dezelfde werkwijze als voor gebruikers met reeds een login.

Indien deze gebruiker voorheen reeds een login had, volstaat het op de knop SSO te klikken. Klik vervolgens bovenaan op het de knop Opslaan zodat in het veld Gekoppelde account de link Klik hier om een nieuwe Microsoft account te koppelen verschijnt. Klik de link aan en bevestig in het venster dat volgt via een klik op de knop Ok.

De email met instructies voor het voltooien van de Single Sign On-configuratie wordt standaard verstuurd naar het email-adres dat is ingevuld op de bladzijde Eigenschappen van de gebruikersgegevens, maar dat kan indien gewenst worden aangepast alvorens de mail te Verzenden.

Meer hoef je als beheerder niet te doen. De gebruiker zal een mail ontvangen met daarin de vraag de link aan te klikken. Deze opent volgend venster. Klik op de knop Microsoft.