Hoe kan ik raadplegen wie geen toegang heeft verkregen?
In de toegangslog (zie hiervoor Hoe kan ik raadplegen wie toegang heeft verkregen?) wordt ook de informatie opgenomen ivm geweigerde toegang.
Wens je echter het overzicht van enkel de geweigerde toegang, dan kan dat via Access > Access denied log.
Gebruik de velden bovenaan om de criteria te bepalen.
- Vooreerst is het mogelijk de keuze te maken tussen een welbepaalde locatie (met alle gekoppelde deuren/poorten en relais), een specifieke deur/poort of een specifiek relais. Standaard staat Alles ingesteld, dus de log van alle geconfigureerde locaties met gekoppelde deuren/poorten en relais. Mbv de knop vorige
en volgende
selecteer je het vorige of het volgende item in de lijst.
- Standaard wordt het overzicht van de volledige huidige maand opgeladen. Selecteer naar wens een nieuwe startdatum in het linkse datumveld en een einddatum in het rechtse datumveld om een nieuwe termijn te bepalen (Hoe selecteer ik een datum?).
De Access denied log zal het overzicht opladen van de gebruikers (of badgenummers indien de gebruikte badge niet is gekoppeld met een gebruiker) die geen toegang hebben verkregen. Ook de reden wordt hierbij vermeld.
De informatie wordt verspreid over de kolommen Tijdstip, Gebruiker, Locatie, Relais, Lezer, Toegang en Reden.
De drie meest voorkomende redenen zijn:
- Gebruiker heeft geen toegang: de gebruiker maakt geen deel uit van een groep die aan het schema is gekoppeld.
- Badge niet gekend: de badge die wordt gebruikt is in Intellitracer niet gekoppeld met een gebruiker.
- Tijdstip buiten schema: de gebruiker wenst een deur/poort te openen op een tijdstip dat buiten het schema valt.
Standaard wordt de tabel gesorteerd op tijdstip, waarbij de meest recente bovenaan komt te staan. Door éénmaal of tweemaal te klikken op de gewenste kolomtitel, bepaal je de sortering (aflopend - oplopend):
.